Который месяц мучается страна в поиске выхода из кризиса. Бьются, как рыба об лёд, яйцеголовые, безголовые и головотяпы. А ларчик открывается просто. Перед вами экономические результаты гей-парада в Торонто. Гости города принесли городу 40,5 миллиона долларов. И ещё 21,1 миллиона долларов составили налоговые поступления. Для сравнения — на создание системы электронного проездного билета для Минска требуется 30 миллионов долларов. Отцы города вместе с правительством чешут репы и яйца, пытаясь понять, где взять такие деньги. А деньги — вот они. Причём, Минск, это вам, блядь, не захудалый Торонто. Это центр Европы. И сборы от гей-парада могут быть на порядок круче. Остаётся одним проявить политическую волю, а другим — нетрадиционный подход. И похуй кризес.
By the numbers
411,450 : number of people attending the 10-day festival.
98,750: number of non-local attendees (who live more than 80 km away)
$43.2 million: total Pride-related spending in Toronto
$40.5 million: spending by non-locals
$2.7 million: Pride’s operational spending
$21.1 million: total federal, provincial and local taxes collected as a result of Pride
52-43: percentage of female to male attendees
73-27: percentage of queer to heterosexual attendees
42: percentage of attendees aged 20 to 29, the largest age demographic
26: percentage of U.S. residents among visitors
12: percentage of international residents among visitors
9,590: total volunteer hours on Pride weekend
81: percentage of attendees who watched the parade
19: percentage who attended the free concert by headliner Deborah Cox
3.3: average nights stayed by Canadian out-of-town visitors
4.7: average nights stayed by U.S. visitors
9.5: average nights stayed by international visitors
56: percentage of non-locals who visited a restaurant or club during Pride
43: percentage of non-locals who visited a shopping area during Pride
6: percentage of non-locals who visited a sporting event during Pride
Source: Enigma Research